Årsmöte och inspirationshelg 2023
Välkommen på årsmöte och inspirationshelg med Ung Teaterscen!
När? 17-19 november (årsmöte den 18 november kl 10-16)
Var? Katrineholm, hos medlemsföreningen Drag utan Drog (digital medverkan på årsmötet erbjuds)
För vem? Medlemmar i Ung Teaterscens medlemsföreningar
Kostnad? Gratis!
Anmälan: Via denna länk. OBS sista anmälningsdatum är 8 november.
Årsmöteshandlingar finner du längst ner på sidan - de kommer även mejlas ut till anmälda ombud.
Ung Teaterscen bjuder härmed in till årsmöte 2023 och vi vill även passa på att även delta på olika inspirationsworkshops tillsammans. Årsmötet kommer i år ske hos vår medlemsförening Kulturföreningen DuD i Katrineholm, vilket vi är mycket glada för. I samband med årsmötet kommer även ett antal inspirationsworkshops erbjudas för de som vill vara på plats hela helgen.
Årsmötes- och inspirationshelgen drar igång på fredag kväll med revy av Katrineholms Ungdomsrevy och lära-känna-övningar för de som är på plats. På lördagen kommer årsmötet att genomföras mellan klockan 10 och 16. På lördagskvällen kommer vi fira förbundet Ung Teaterscen och äta gemensam middag. På söndag förmiddag kommer ett antal inspirationsworkshops erbjudas där du som medlem ska få ny kunskap och känna ett engagemang som du kan ta med dig hem till din egen förening.
Boende och mat
Deltagande på årsmötes- och inspirationshelgen är gratis, mat och boende ingår.
Vi kommer att bo och äta i DuD:s lokaler. Detta innebär att man som deltagare tar med sig luftmadrass/liggunderlag och sovsäck. Om man inte har tillgång till detta så kontakta oss så kan vi försöka fixa detta.
Du anmäler eventuell specialkost i anmälan.
Schema
Fredag
17.00 Drop-in/lära känna
19.00 Middag
20.00 Revy med Katrineholms Ungdomsrevy
21.00 Filmvisning, spel, impro
23.00 Tyst i lokalen
Lördag
08.00 Frukost
09.00 Årsmötestorg
10.00 Årsmöte
12.00 Lunch
13.00 Årsmöte
15.00 Vila/fri lek
16.00 Skrivarworkshop med Nadine
18.00 Fixtid inför middag
19.00 Middag och förbundsfest
23.00 Tyst i lokalen
Söndag
08.00 Frukost
09.00 Parallella workshops (1. Dans, 2. Improteater)
10.15 Paus
10.30 Parallella workshops (1. Dans, 2. Improteater, 3. Styrelsekunskap)
12.00 Lunch
Från kl 13.00 Hemresa
Information om årsmötet
Alla medlemsföreningar som uppfyller medlemskraven har rätt till 2 ombud vardera. Det går bra att komma fler än två från varje förening, men endast två kan vara ombud och därmed rösta. Övriga deltagare får sitta med på årsmötet och yttra sig i alla frågor.
Vi kommer även i år att erbjuda digital medverkan på årsmötet via Zoom eller annat system. Du anger i anmälan om du deltar digitalt eller på plats.
Handlingarna till årsmötet finns längst ner på denna sida och kommer mejlas till anmälda ombud efter att sista anmälningsdag passerat.
Kontakt
Om du har frågor eller behöver mer info, vänligen kontakta projektledare Lovisa Birath
lovisa.birath@ungteaterscen.se eller 070-980 18 40
Förslag till dagordning för årsmötet 2024
Mötets öppnande
Fastställande av röstlängd
Fråga om stadgeenligt utlysande
Val av mötespresidium
a. Val av mötesordförande
b. Val av mötessekreterare
c. Val av två justerare tillika rösträknare
Fastställande av årsmötets arbetsordning
Fastställande av dagordning
Fastställande av verksamhetsberättelse för föregående verksamhetsår
Styrelsens rapport för strategiska prioriteringar 2021-2023
Fastställande av årsredovisning för föregående verksamhetsår
Fastställande av revisionsberättelse för föregående verksamhetsår
Fråga om ansvarsfrihet för föregående års förbundsstyrelse
Verksamhetsrapport för nuvarande verksamhetsår
Ekonomisk rapport för nuvarande verksamhetsår
Revisorernas rapport för nuvarande verksamhetsår
Förbundsstyrelsens propositioner
a. Strategisk prioritering 2024-2026
b. Verksamhetsplan 2024
c. Budget
d. Medlemsavgift
e. Övriga propositioner
Inkomna motioner
Motion 1 - valberedningens motion om stadgeändring
Val
a. Val av ordförande
b. Val av vice ordförande
c. Val av styrelseledamöter
d. Val av valberedning
e. Val av verksamhetsrevisor
f. Val av auktoriserad revisor
Valberedningens förslag på arvoden
Övriga frågor
Mötets avslutande
